De vanligste konsulenttjenestene som vi leverer er:
- Løsningsdesign: Hvordan benytte en gitt løsning (ett eller flere produkter) for å oppnå det kunden ønsker? Hvilke «use cases» skal løsningen dekke, og hvordan settes løsningen opp mest mulig effektivt?
- Implementering: Installasjon av programvare, inklusive underliggende operativsystem, database, virtualisering eller oppsett av konteinerplattform som Kubernetes, er gjerne det første som gjøres, deretter er det konfigurering som er det viktigste grepet. Konfigurering gjelder både tilpasning av funksjonalitet, layout, prosesser, roller og sikkerhet.
- Integrasjon: Mange produkter har avhengigheter til andre produkter, levert av Manag-E eller andre. Samspill med disse gjennom APIer eller på annen måte kan effektivisere kundens virksomhet, og gi stor verdi. Hvordan integrasjon utføres er avhengig av hvilke produkter det gjelder, og hva som skal utføres via integrasjonen.
- Forvaltning: Etter at en løsning er satt i drift, er det som oftest ønske om å gjøre forskjellige typer videreutvikling, endring og oppdatering av denne. Løsningen må følge utvikling og endring i organisasjonen, nye moduler tas i bruk, eller flere forretningsområder tar i bruk løsningen. Vi bistår kunden i avtaleperioden med med rådgivning, prosjekt- og ressurskoordinering, informasjonsadministrasjon og lignende.
- Oppgradering: Alle produkter får stadig nye funksjoner og rettelser over tid, som kunden ønsker – eller bør – ta nytte av. For produkter som leveres som SaaS-tjenester skjer dette automatisk som en del av tjenesten, mens andre produkter må oppgraderes «en for en».